Skip to main content

Architectenbureau profiteert dankzij Greenmont van de best mogelijke IT-oplossingen

Dit architectenbureau heeft zich in de afgelopen 18 jaar ontwikkeld tot een toonaangevende speler in de architectuurwereld met zo’n 100 medewerkers. Voor de samenwerking met Greenmont had het bureau eigen systeembeheerders in dienst. Op het moment dat zij weggingen, ontstond er paniek omdat ook hun kennis verdween. De kwaliteitscoördinator is, naast het waarborgen van de kwaliteit van ontwerpsets, verantwoordelijk voor het opleiden van nieuwe medewerkers en is hij op hoofdlijnen ook verantwoordelijk voor de IT van het bureau.

Grote hoeveelheden data

Architecten genereren grote hoeveelheden data, de bestanden waarin ze werken zijn groot en worden steeds groter.

Vanwege die grote bestanden is het lastig voor een architectenbureau om in de cloud te werken, omdat het niet snel genoeg gaat via een internetverbinding de bestanden te moeten openen. Dat maakt dat architectenbureaus niet in een standaard oplossing passen.

De zware bestanden staan daarom bij dit architectenbureau op de server. Alleen maakt dat het lastig voor partner-partijen waarmee het bureau werkt om in die bestanden te werken.

Samen met Greenmont heeft het bureau naar een oplossing gezocht om dat voor een deel op te lossen. De bestanden worden op een speciale server van Greenmont gezet, waarbij alleen de kleine wijzigingen over en weer worden gestuurd. Dit gaat veel sneller dan het delen van de complete bestanden.

Support en advisering

De kwaliteitscoördinator: “Door onze samenwerking met Greenmont kunnen wij 1. efficiënter werken, 2. ontstaan er minder fouten in de software die we gebruiken en 3. kunnen we veel sneller werken. Greenmont is ook onze IT-servicedesk en geeft ons advies. Die complete dienstverlening zou ik niet meer willen missen. Al pratend met Greenmont komen we samen tot de beste oplossing voor ons architectenbureau”.

De kwaliteitscoördinator wordt regelmatig gebeld door andere IT-dienstverleners, maar vaak bieden zij maar een deel van de dienstverlening en kunnen ze geen support leveren zoals Greenmont wel doet. De kwaliteitscoördinator: “Verschillende leveranciers is onhandig, want als er dan problemen ontstaan, gaan ze naar elkaar wijzen”.

 Uitdagingen

Werken tijdens de Corona periode was een uitdaging. Maar door adequaat te reageren en snel met Greenmont in gesprek te gaan heeft dit bureau het thuiswerken omarmd. Het is dankzij het adequate optreden en de inzet van Greenmont dat alle apparatuur op tijd werd geleverd en waren ze op tijd klaar om thuis te kunnen werken toen dat daadwerkelijk moest.

Conclusie

De kwaliteitscoördinator benadrukt het belang van een betrouwbare partner zoals Greenmont. Hun ondersteuning en advies zijn van onschatbare waarde voor het architectenbureau, vooral in tijden van verandering en uitdaging. De samenwerking heeft niet alleen geleid tot verbeterde efficiëntie, maar ook tot een solide basis voor toekomstige ontwikkelingen.

  • Logistiek
  • Financiële dienstverlening
  • Stedenbouw en architectuur
  • Stichtingen/non-profitorganisaties
  • Horeca
  • Catering
  • Kunsthandel
  • Ambassades en consulaten

Bent u op zoek naar een gesprekspartner op ICT-gebied?  Heeft u al een concrete vraag, of weet u nog niet precies wat u nodig heeft maar wel dat uw ICT beter moet? Misschien kunnen we u verder helpen. Neem gerust contact met ons op om te kijken wat we voor u kunnen betekenen.

Bekijk onze diensten

Clouddiensten

Werken vanuit uw private cloud

Microsoft 365

Overal snel en veilig werken

VoIP-oplossingen

bellen via uw internetverbinding

Netwerk- en systeembeheer

Wij monitoren uw systemen en netwerken

ICT-servicedesk

Uw ICT-medewerker op afstand

ICT-beveiliging

Verzekerd van een veilige werkomgeving

Advisering

Greenmont denkt mee en geeft advies